Warning: A non-numeric value encountered in /mb/zzpnsedzia/plugins/system/helix/core/helix.php on line 548

Komisja Szkoleniowa KS ZZPN zachęca wszystkich sędziów do zapoznania się z najnowszym okólnikiem IFAB oraz z jego translacją na język polski. Poniżej zamieszczamy również komentarz przewodniczącego KS PZPN Zbigniewa Przesmyckiego.

OKÓLNIK
WYJAŚNIENIA

„Koleżanki i Koledzy

W załączeniu obowiązujące już na naszych boiskach Wyjaśnienia IFAB, również w oryginale. Wyjaśnienia są jasne i klarowne, zwracam jednak uwagę na precyzyjną definicję „kopnięcia” piłki. Tym samym wykonanie rzutu wolnego np. kolanem jest niedozwolone. Wbrew pozorom sytuacje takie w przeszłości zdarzały się. I dlatego teraz jest jasne, że zagranie kolanem nieruchomej piłki leżącej w miejscu przewinienia, przez  sfaulowanego zawodnika leżącego na murawie, nie będzie mogło być uznane za  prawidłowe wykonanie rzutu wolnego. Nawet jeżeli zostały spełnione wszystkie inne warunki do wznowienia gry a np. współpartner zagrywającego piłkę kolanem, biec będzie z przejętą piłką w kierunku bramki przeciwników mając przed sobą tylko bramkarza.

Pozdrawiam

Zbigniew Przesmycki

Przewodniczący Kolegium Sędziów

Chairman ot the Referees Committee”

facebook_page_plugin